Saturday, June 18, 2011

'Asmara" Tepi Jalan

Hah?? Asmara kat tepi jalan? Ade ke org nak buat.. Hehehehehee...

Ape lak xder.. ada la, kalau x nape boleh ada entry psal asmara nih...

Aku? asal aku tulis entry sal "asmara" ni eh? Ntah la.. Rasa mcm menarik tuk d ceritakan.. Orang kata terjadik pd waktu yg bg aku.. tak d duga, x d sangka..dan x sepatutnya..

Aku..together with kwn aku, Jijie d takdirkan terpaksa berdiri kat tepi jalan. Jalan tuh aku x sure nama ape, tp btul2 dpan office aku. Citer nya.. keta Jijie ni rosak..kes over heat, so dia call aku mintak aku tlg bwakkan air.. Aku pun..bawak la bekas air warne pink pulka dot aku.. kua ofis, then pegi dgn keta aku utk mcari Jijie yg katenye ade kat jalan opposite office aku/kitorang..

And, selamat aku jumpa Jijie bsama keta dia kat situ..Dkat je ng traffic lite utk ke office aku.Depan sket la dr traffic lite gitu. Aku nampak Jijie dlm keta, xmo kua agaknye takut sorg2.. tgah calling2..so, smbil2 tgu tu.. aku tgk kiri kanan.. "Panas hrni" dlm hati..dlm ofis sedap je duk..sejuk je. Then tgah usha2 keta lalu lalang.. aku cm tnampak la dr sipi2 mata aku.. mcm ade couple tgah pong pang pong pang...(tgah cakap la..jgn pikir bukan2..blue2 eh) tp..alah, biasela kan..so aku buat dek jela..

Pastu, ape ag..dh Jijie kua..1 hal lak, dia tny aku cane nk bukak bonet depan.Hahaha. aku pun xreti, so aku ckp" ntah?? wa pun tok reti Jie.. E.G blako bukok sblum ni.hehehe" .Jijie dh mule cemas.. habis benda d tarik, d cube nk bg bonet tu terbukak. Ayh Ku (Ayah Jijie)kate, bawah stereng mende tu..haha.. tp ade bnd wane itam..jenuh Jijie tarik, xleh2. aku pun x thu pe bnde. aku sure Jijie pun x tahu tu ape.. haha..Koh kah Koh kah..last2 jumpe jgk butang btul.. Ha...happy sekejap. dpt bukak bonet dpan tu...

Haaaa.... after bonet tebukak ar cite asmara bermula. Citt! beria aku kan? Bnda2 cmni??

Of course la beria.. :) sbb.. mase bonet tu dh bjaya d bukak.. Aku ng Jijie punye tekun n pro jenguk2 konon nk repair ar kn ape patut... hehe.. Seketika, Jijie menekan2 blackberry tanduk arnab nye.. smentara aku,,msih blur2 smbil melihat kiri kanan... Tak de lak kete nak brenti tolong kitorang. Siap dh pasang emergency signal. Dah sush pyah bukak bonet depan. Org buat x tahu je. Ade la jgk yg mcm konon bsimpati... bapak ko tkan2 hon je. Xpayah!!Dah la tua. hensem memg tak ar.:p Huh!! Dlm drama..kalau tgk aweks cun, ala comel2 rosak keta.. ade je yg brenti... tp kat dunia nyata... hampeh! Tgk aku ng Jijie ni, xnak brenti ( mcm perasan cun n comel la plak..hahaha)

Alang2 dah xde laki hensem nk brenti, aku pun x thu nk buat ape..peluk je bekas air pulka dot pink aku tu.. then...aku tdgar esak tangis dr tlinga kanan aku.... Aku trus!!! aku trus.., palingkan muke akuke arah bunyi tuh... dan... aku nampak...

Aku nampak.. couple td dah nanges2!! Owh. sguh annoying. Panas kot kat situ.. ko dr td, dr time bonet xleh bukak, smpai la bonet dh cantik terbukak... tak blah2 lagi..nih nk buat esak2 lak.. Aih.. aku pun ckp kat Jijie.. Jijie mcm tgah2 xleh fokus kut(mungkin pk psl keta dia).. react hah?? nanges?? yeke>> td ok je Jijie tgk..

Hurm.. pstu..Jijie nk x nak kena la pndang, penat aku ckp.. Jijie amek ht aku kut, die pun tgk la.. "ek eleh, nk nangis lak..gaduh le tu". Hahaha. Nyata bersuluh kena la terang-- memg dorg gaduh! Xkan org happy bru dpt laki/bini kut cmtu. hehe. Aku pun trus ar usha2 dorg..dah xde ape nk buat..then aku dgr pompuan tu ckp(lebeh kurang la) "Jgnla buat syg mcm ni.. syg janji x buat lg... bkn senang nk trima semua ni.." Nape kena jd cmni...hek hek hek...herr....herrr...(tuh sound effect teresak2) .. bla...bla...bla..( butir2 pckapan smakin tgelam timbul dek bunyi ekzos kereta yg lalu lalang)...

Aku pndang, pndang dan trus pndg.. Drama x hbis ag.Tanpa amek kisah, amek port kereta yg x brenti2 lalu lalang... Smbil tgn lelaki itu d genggam.. pompuan tu ckp.."Tlg la..Please...Please... tgk muke syg ni.. (Ceh, geli plak aku tibe2.. )Laki yg btopi keledar tu bkate2..tp aku x dgr dgn jelas ape die ckp..tp yg confirm..die marah. Pkai abg ke aku ke, sy ke..aku x tahu. Tp aku rs xkan abg kut..kalau dh marah2 cmtu, tepis2 tgn pompuan tu..Ape yg aku heran..pompuan tu x ptus asa. trus merayu2.. muke tuh xleh blah sebijik cm plakon dlm tv yg klau bf ke laki ke nk tgal...pastu bgayut kat betis laki tu..smbil ckp" tlg jgn tinggalkan I abg..." hebat gile riak muke die. yg laki tuh..erm..x brape la..muke ala2 educated n a bit rileks.. nampak mcm d alam nyta la..

Die(laki tu) tarik2 helmet dr pompuan tu. Eh ko pun, ko dh trun motor tu, dh bukak helmet, ko nk tarik2 pehal??? kalau xnak trun.. ko duduk jela ats mtor tu. ha gaduh sekor duk dpn sekor duk blakang. Takde la menyakitkan hati org lain.yg lalu lalang.. aku ng Jjijie yg tgh pening nk cari maslah kete.. baik ko tlg g carikan air lebeh ke utk kitorang drp ko tarik2 helmet ng pakwe ko??

Aiseymen btul la... adui... Pompuan..pompuan..xyahla memalukan diri sndiri kat tepi jalan.. wat lakonan murahan cmtu... nak blakon, pegi jumpe Aziz M.Osman ke.. Yusry ke.. leh jgk jd heroin Merong tuh.. ni blakon kat emergency lane.. tepi jalan... Brebut helmet lak tuh. xglamer langsung....dah2 habis gaduh..eh eh.. boleh lak pandang2 aku ng Jijie.. ape?? ko ke kitorang yg pelik kat situ... Ade ke bru sedar keta rosak kat sebelah ko? Dh sedar bru nk terjegel2 kat org...

Ape daaa...









No comments:

Post a Comment