Tuesday, February 1, 2011

Bang-ang biar Bertempat..


Huargh!! Ko ckp aku bangang? Sedap jek bunyi.. cume "Bau" je busuk. Cam longkang.

Oops.. kasar eh entry nih? sorry lah ye.. sekali skala. Sbb manusia nih kalo ckp bhs sastera je manjang, buang air liur. X phm bahasa sket jadinye.

Woo.. naseb x buta mata aku mlm td. Ckp psl mlm td, aku atau sy atau ana tlh kua utk beli ubat utk mata yg memg mengalami maslah sket. Yakni?? mslah eye bag. Ape ag, g ar carik Garnier light Roll on..(promote)..:p

Bsama adik aku, aku pegi ke kedai. Blum nyempat smpai kedai, aku bwk keta.. lalu lah 1 lorong dkt 1 area perumahan yg x leh d beritahu d mana kah ia... Lalu..

Lalu, aku nmpk kelibat keta yg jenama ape aku x sure, melakukan kebangangan thdp aku alias sy, dgn "menyelarkan " lampu keta tgi gile nk mamp ke arh aku....

Aku ape lg, tkejut tuhan je tahu. X npk abeh da apekebende ade kt dpn nuh. Aku cpat2 tkan hon . Nak 2 kali aku tkan. Tp pny le "bang-ang" manusia tu, x mo trunkan gak lmpu beliau. Aku plak yg mengamuk smbil " bwirid" pkataan yg kurang best org nk dgr.

Utk pengetahuan kau whai driver "bang-ang" , aku nih silau. Bwk keta mlm aku bkn boleh sgt. Ko buat cmtu, bleh bwk bala tau dak..Kalau x aku, kau yg gedegang!!!

Huh.. ape jadah bwk keta selar2 lampu. Npk jakun terlalu. Bkn gelap mane pun area tuh yg kau over sgt nk bukak lampu tinggi.

Tahulah, wktu amek lesen dlu x de ajr .. xkan la adik bradik ko x ajar, kalo selisih keta, lampu ko tuh..kasik trun le wei.. "bang-ang" tau dak...

Heran naik. Darah naik. Suara naik. Sume ah naik. Hurm.. xdok aroh main nge ore bang-ang lagu nih.. Bwk keta pun bang-ang, kecek kiro pun bang-ang... x tahulah aku weh.


p/s : alhamdulillah.. me n my sis are all fine. Dpt balik rumah dlm keadaan slmt, WALAUPUN... hurm.. WALAUPUN... x kisahlah. Perlu hati2 lg. Tingkatkan ke"alert"an.

No comments:

Post a Comment