Friday, December 3, 2010

Bila fikiran d alam nyata...

Dah lama bebenar x menulis.. erm.. xpalah, bru smpai seru hrni nk menulis balik.. exam pun dh hbis.. tgal nk menunggu natijahnye plak... ok. bkn nk ckp psl exam skg ni..

Hrni, kta suma thu adalah hr sabtu, 4 disember. Tak ada y special terjadi kat sy hrni, cume ade y bermain2 dlm otak ni...

bila fikiran d alam nyata, bru sy sedar y slama ni.. sy tak brp effective merancang..byk y sy rncang utk hidup, utk ms dpn..tp skg sy sedar byk jugak y x menjadi spt d rancang.. ape benda tuh,biarlah sy n tuhan je y tahu...

jadi seorang ank sulung amatlah x mudah.. Mcm2 y kena fikirkan..wpun rmai y ckp..alah, ape nk risau, bru 2 3 mgu hbis std.. rht2lah dulu..dan respons sy kdg2 lain plak..ehehe..dgn org y slumber, sy buat2 muka slumber..tp dgn org educated, melaungkan pelbagai hujah, hati mula gelisah..dlm hati"lambatkah aku x dpt kje lg after 2 mgu lbh hbis std? x berkemampuankah aku utk bjaya?? lagha kah aku dgn masa y terhad y allah berikan utk aku mcari makna hidup??"

erm... tell u what, bila fikiran btul2 menghayati apa y berlaku pd sy skrng, urat2 d kepala mula berselirat,, mcm wayar 2 3 biji laptop y berselirat d smbg kat 1 extension....

What will i do to be what i wanna be??

erm... whatever it is, thinking about future is good. It's just me who can't control the feeling of uneasiness, fear n etc..
sapa la y x risau bila buka mata, tgk diri still d tangkuk sama.. tgk org shopping, diri sndiri x boleh lg buat mcm tu.. nk kena tadah tgn ng mak ayah..
maybe ni tekanan semulajadi, utk menyedarkan sy, betapa x senang , x mudahnya utk menjadi senang, seperti sekarang... inilah kesusahan y terpaksa mak ayah aku lalu utk memberi keselesaan pd aku n adik2 seperti sekarang......

time to stop writing..but my mind wouldn't stop thinking...

No comments:

Post a Comment